Sunday, December 12, 2010

War Chant!



Sahabat~

semestar baru telah bermula, kuliyah telah bersedia utk menerima kita...
telahkah kita bersedia utk menerima menerima ia, Sahabat??
mampukah kita mengharungi arus baru dalam aliran kehidupan yang serba baru ini?
aku tak tahu, jawapan bukan padaku..

HABIS PADA SIAPA??!!

jeritanmu takkan membuatku tunduk untuk menjawab pertanyaanmu...
sesungguhnya aku bukan kau, yang mengetahui segala isi dalam lubuk hatimu,
kau juga bukan aku yang tahu apa yg bermain di mindaku..

TAPI sahabat....

Impian kita sama..Objektif kita sama..Kehendak kita tidak pernah menyimpang..
kita manusia..telah dijadikan dengan minda yang sama, tapi dikurnia upaya dari yang Esa utk berbeza..

Sahabat~
genggam tanganku,mari bersama kita menuju bintang, 
tapi ingatlah, jgn sesekali kau tidak berpijak di bumi, lupa asal akarmu..
aku sedia membantu...
takala kau jatuh tersungkur, aku akan membangunkan;
takala kau hilai ketawa, aku pun turut sama merasa gembiranya;
takala kau sedih, ku selam isi kegelapan hati;
takala kau berjaya, aku yg akan sama menjulang piala kejayaan..

Sahabat~
Gunung yang tinggi itu takkan didaki dengan sendiri,
ikan di laut takkan berada di daratan secara tiba-tiba,
A pada penilaian takkan tertulis dengan sendirinya..
Ingat sahabat~~Ingat~~

Lupakan memori lama, objektif kita belum tercapai,
sudah-sudahlah mengingati kecundangnya kita dalam medan peperangan lama~

Sekarang~!
asah semua perkakasan perang!
bersedia dengan sebarang ujian dan latihan!
supaya kita ada cukup masa untuk menghadapi Peperangan Sebenar................!!
"tiada yang lebih memuaskan dari sediakan payung sebelum hujan" -people of the blog

No comments:

Post a Comment