Sunday, December 12, 2010

Hakikat Hari Pertama..

"Quite an introductory revealed the dark nature of the 2nd year subject~"
ni je yg mampu aku fikirkan bile pe sbnrnye yg di serlahkan oleh lecturer baru kitorang yang aku pasti bak kte sorang member sbg "perfectionist"...tp aku dgn simplenye state die sbg orang yang "cerewet"

Die la Dr Baharuddin b. Harun.
mengajar Criminal Law 1 utk whole semestar ni..

wat is the ratio yg wat aku ckp cmni?

  • die sorang yg sangat rigid dalam marking, die xplukan kite ulang fact, state decision; tp kita perlu extract die pnye ratio decidendi, yang pasti dr past experience aku, mmg sukar nk extract klu xbce btul2...(1 laporan ngan ratio perlukan law student perah kaw2 air yang ade dlm otk ni smpe kering!)
  • warna pen, font tulisan mesti ikut spec! xde alasan npe x ikut arahan die, U HAVE BEEN WARNED!
  • sukar klu nak rebut tutorial~Y? huh..all u need is to strategies urself! "i wont take any reason from u if u failed to get the class that is suitable/decided in ur timetable, its ur prob!not me!"
huhu..however, ini bukan pe yang aku nk statekan pd pembaca sbnrnye...pd aku, ni lah CABARAN!
aku percaya, cabaran itu yg membuatkan seseorang lebih baik/bagus/u mention it la..

Sabar/Tabah...............
penah terpikir nape orang dulu hebat2 dan ideanye menggoncang dunia smpe org sekarang xmampu nak overtake/overdue/overshadow idea hebat2~??

Sbb mereka berguru dgn yg terbaik..
Outcome?
mestilah yg terbaik!mereka mmpu menyaingi kehebatan guru or at least duduk setaraf dgn mereka...

sudahlah: ini bukan waktu bersenang lenang......
kerana senang lenangla kita hanya dpt kejayaan yg ""senang" je..
pdku, inilah peluang.....pd kita, REVEAL OUR POTENTIAL!

"belajar dari yang terbaik, nescaya kamu akan jadi yang terbaik dikalangan yang terbaik" -Mohd. Hisham B. Mohd Kamal, Dr.

1 comment: